Fórum - Lukostřelec.cz
Zkušenosti s prodejci, vyřizování reklamací, servis atd. - Verze k tisku

+- Fórum - Lukostřelec.cz (http://lukostrelec.cz/subdom/forum)
+-- Fórum: Lukostřelba (http://lukostrelec.cz/subdom/forum/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Fórum: Kuše (http://lukostrelec.cz/subdom/forum/forumdisplay.php?fid=11)
+--- Téma: Zkušenosti s prodejci, vyřizování reklamací, servis atd. (/showthread.php?tid=207)

Stran: 1 2 3


Zkušenosti s prodejci, vyřizování reklamací, servis atd. - KOŘEN - 07-29-2018

Zakládám vlákno, kam bychom mohli psát zkušenosti jak ty dobré, tak ty špatné, které máme ať už s našimi nebo cizími prodejci, servisáky atd.
 

Hned ze začátku začnu velmi negativní zkušeností s eshopem epuskohled.cz

Objednal jsem si u nich kuši Mission SUB-1 v černém provedení a bez příslušenství (objednával jsem v ČR, aby případné reklamace probíhaly jednodušeji – to jsem ještě nevěděl, co mě čeká). Po objednání jsem byl telefonicky kontaktován, nejspíš majitelem, že objednávka sedí a že mohu zaplatit danou částku na účet. Obratem jsem poslal peníze. Druhý den opět telefonát, kdy se mi pan prodejce omlouval, že danou variantu bohužel nedrží centrální sklad skladem, drží pouze verzi v kamufláži bez příslušenství nebo černou variantu s příslušenstvím. Černá bez příslušenství by se musela objednat a doba dodání by byla cca 8 týdnů. Nechal jsem si tedy víkend na rozmyšlenou a po víkendu zavolal zpět do obchodu, jestli dostanu nějakou slevu, když si objednám černou variantu i s příslušenstvím. Do telefonu se po chvilce odmlky ozvalo: „Ano, není to nastavené na krev, dejte mi chvilku čas a já se Vám ozvu s nabídkou.“. Za mne spokojenost. Druhý den telefonát, že po propočtu a odečtení DPH mám zaslat na účet ještě doplatek 9000 Kč. Vyvalil jsem oči a ihned jsem se ohradil, že na internetu má aktuální cenu 5883 Kč za příslušenství. Pan prodejce byl překvapen více než já. Dal jsem mu tedy čas na nadechnutí a více než slušně jsem mu vysvětlil, že si tedy radši počkám 8 týdnů na kuši bez příslušenství. Z telefonu se ozvalo velmi rozhořčeně: „Ale já jsem to už objednal!“ já se ohradil tím, že mé svolení k tomu ale nedostal. Po chvíli handrkování mi bylo znechuceně oznámeno, že si to příslušenství teda prodá sám… Souhlasil jsem.

Po asi deseti dnech mi dorazil balík domů. Velká krabice, otevřu ji a v tom kuše zamotaná do bublinky – oukej, kuše cestu přežila, tak coby ne. Po rozmotání bublinky na mě však čekalo překvapení. Kuše od výrobce přichází vždycky se zaháknutým natahovákem, jenž má jednu rukojeť oranžovou a druhou černou. Ta oranžová patří vždy na pravou stranu, kvůli správnému nabíjení. Natahovák byl ale dán obráceně – to by ani tak nevadilo jak to, že každá nová kuše má přelepenou tětivu na railu oranžovou nálepkou, na které je napsáno, že si zákazník musí prvně přečíst manuál atd. a také to zobrazuje to, že s kuší ještě nikdy nebylo vystřeleno. Tato nálepka samozřejmě chyběla. Nu což, omrkl jsem kuši a vše se zdálo být v pořádku. Prodejce si holt chtěl vyzkoušet kuši, tak jsem nad tím mávl rukou. Jdu prohrabávat krabici, abych našel manuál ke kuši, kšiltovky, nálepky a podobný věci, které jsou v balíku s kuší i „bez příslušenství“. Nikde nic. Kontaktuji tedy prodejce a informuji ho o stavu. Bez omluvy mi bylo stroze řečeno, že to pošle – cituji: „Jestli to najdu.“.
 
Namontuji HHA, Vortexa a jdu střílet – pecka. Druhý den opět, jdu měřit hlasitost kuše a najednou výstřel – větší rána, šíp 10 cm pod záměrným křížem a tětiva dole. Omrknu kuši – ramena OK, ale kladky zohnuté asi o 4 mm. Přemýšlím, co jsem udělal špatně a už to vidím – šíp má vzadu natržené dvě horní letky. Tětiva se přesmekla přes plochý končík a vystřelila šíp za letky = částečný dryfire. Volám to prodejci a je mi oznámeno, že to mám poslat zpět, že se na to mrkne. Další den mi dorazí slíbený manuál a koukám do něj – nu ano, Mission doporučuje používat pouze půlměsícové končíky. Přesně jak jsem řekl.
 
Po odeslání kuše zpět k prodejci se nic nedělo. Musel jsem druhý den po obdržení zásilky volat a dotázat se, jestli balík převzali. Prý ano – že prý jde na stůl k technikovi… Za dva dny je mi nabídnuto, že mi kladky vyrovnají v lisu – nesouhlasím – je to hliník a ten se opět ohne. Zvlášt když byla zdeformovaná i drážka pro tětivu. Pár dní klid a opět telefonát, že se reklamace zamítá, že to je jasný Dryfire, že  to leží teď ještě jednomu servisákovi v Německu na stole a právě s ním dotelefonoval. Oponuji, že dryfire s tou kuší nelze provést, spoušťový mechanizmus to neumožňuje. Po chvíli dohadování, je mi nabídnuto, že mi za 2500 Kč vymění kladky, tětivu a lanoví za nové – odsouhlasím to a pošlu peníze na účet. Informuji zpět prodejce, že by měl mít peníze na účtu – opět se divil, prý se ale špatně vyjádřil, ale že těch 2500 Kč bylo myšleno jen za tětivu a lanoví. Kladky jsou pak za 85 EUR/kus. Tak mu už ráznějším tónem říkám, že je to už podruhé co udělal něco bez mého svolení a že ať mi vrátí peníze a pošle kuši zpět, že si to zařídím sám. Z telefonu se ozve: „už je to ale namontované na kuši!“ – tak mu říkám, ať to sundá a pošle to zpět – odmítá a navrhuje, že mi tam teda dá ty nové kladky a pošle mi to zpět. (takže proč mi to vlastně navrhuje, že mi to za 2500 Kč udělá, když už to je udělané). Po pár dnech telefon, že už je kuše na cestě ke mně domů, že tam mám ty nové kladky, že za to musel dát těch 170 EUR, takže by byl rád, až to zkontroluji, kdybych mu něco poslal… Doma další den otevřu balík a spadne mi brada. Tětiva i lanoví jsou sprostě umotány někde v šopě na koleně. Jejich kvalita i vzhled je otřesná. Nejedná se vůbec o originál. A kladky? Kladky byly pouze „vyrovnané“ na lisu. Ale stále byly zdeformované a co navíc, černý elox je na pár místech odřen….
 
Volám tedy prodejci, kolik mu mám poslat peněz. Prý teda symbolických 1000 Kč. To už jsem nevydržel a ohradil se a všechno mu vysypal. 
Případ jde momentálně trochu dále – nehodlám nechat takhle šidit a okrádat další slušné lidi. Do posledního telefonátu/emailu jsem jednal vždy ve vší slušnosti a jakékoliv problémy jsem se snažil vždy řešit v poklidu.
 
Co se kuše týče, oslovil jsem výrobce, popsal jsem mu problém a situaci, po pár dnech se mi ozval, že je mu to velmi líto a že mi dá kontakt na člověka v jednom Evropském eshpu se zbraněmi, se kterým pravidelně obchoduje. S daným člověkem jsem se spojil, znovu všecko vysvětlil, a po pár emailech mi přišel email, že Mission/Mathews uznali tuto nehezkou situaci jako reklamaci a posílají mi nové kladky, ramena, tětivu a lanoví jako „one time favor“. Momentálně jsou na cestě do ČR. Co dodat...
 
Takže abych to shrnul:
1)     Na eshopu epuskohled.cz nabízí prodejce zboží za cenu nižší, než doopravdy je, a kterou následně chce doplatit – což dle zákona nemůže.
2)     Eshop epuskohled.cz dodává zákazníkovi nekompletní a co hůř použité zboží, které vydává za nové – opět porušení zákonu.
3)     Eshop epuskohled.cz klame zákazníka při posuzování poškozené věci. Jako důvod poškození uvádí něco, co s danou zbraní nelze provést. Tvrdit může – ale posouzení třetí stranou, soudním znalcem, by více než jasně prokázalo opak.
4)     Eshop epuskohled.cz si chce nechat zaplatit za servis a náhradní díly dopředu, po připsání částky na účet však změní své rozhodnutí a chce další peníze a připsané peníze již nehodlá vrátit zpět – porušení zákona.
5)     Eshop epuskohled.cz vydává plagiát za originál (tětiva a lanoví) – porušení zákona.
6)     Eshop epuskohled.cz požaduje peníze za údajně novou věc, která však byla pouze „opravena“ lépe řečeno „sprasena“.


RE: Zkušenosti s prodejci, vyřizování reklamací, servis atd. - spitamen - 07-29-2018

A to mi manželka stále tvrdí, že som náročný zákazník. Že vždy vo všetkom nájdem nejakú chybu.nuz ale nerieš vec ktorá potrebuje riešenie. Toto je sila kamarát.. Jasné klamstvo, podvod,neoprávnené konanie..


RE: Zkušenosti s prodejci, vyřizování reklamací, servis atd. - Watcher - 07-29-2018

KOŘEN,
gratulujem k novej kusi, aj ked cesta k nej bola asi plna stresu a nervov, tak snad sa to uz podari zase dat do povodneho stavu a budes z nej mat dlho radost.
Dufam, ze o nej napises nejake skusenosti a recenziu, ked sa s nou trochu viacej zoznamis. Zaujimave u nej je, ze ma menitelnu silu natahu/rychlost.


RE: Zkušenosti s prodejci, vyřizování reklamací, servis atd. - Tecumseh - 07-30-2018

Na takých zmrdov by som v momente poslal obchodnú inšpekciu  Angry hento už od začiatku pôsobilo podozrivo...


RE: Zkušenosti s prodejci, vyřizování reklamací, servis atd. - DanM - 07-30-2018

KOŘENovo kauzu sleduji od prvopočátku. 
Myslím, že těch přehmatů ze strany prodejce bylo tolik, že se nemůže jednat o náhodu, omyl nebo něco nechtěného.
Na vyjebávání se zákazníky jsou v Česku světová extratřída. Podnikavci zparchantělí čtyřiceti lety komunismu, kdy šlo o to si nahrabat pod sebe z cizího nebo něco ojebat. Americké nebo Kanadské firmy si zákazníka hýčkají, dávají mu za jeho peníze to nejlepší. Zboží, příslušenství, reklamní předměty, servis. Bohužel je problém s jejich tuzemským zastoupením, které působí jako žába na prameni. K zákazníkovi se dostane kuše bez příslušenství či doplňků, reklamních předmětů (klasicky chybí třeba natahovák, reklamní předměty jako čepice, tričko atd.). Stejná situace je i u servisu. Výrobce bez problémů vymění ramena, kladky, lanovody,... otázkou je, že český prodejce, si díly může nechat, opravu zbastlit a díly nechat pro prodej. Místo sady ramen vymění jen jedno rameno, atd. Vychcávka k vychcávce, korunka ke korunce.

Hoši si ale musí uvědomit, že nejsou devadesátá léta, na věcech dávno neprojde 100% marže, že zákazník si může objednat i jinde, třeba v Německu nebo přímo u výrobce za mořem. Že zákazník není neinformovaný debil, se kterým bude prodejce orat. Že zákazník typu KOŘEN má znalosti o produktu a přehled, se kterými si prodejce namaže na chleba.
Že může komunikovat přímo s výrobcem a usvědčit tak místního prodejce z podvodu či lži.

Kdo nějakou reklamaci přímo přes evropské nebo zámořské zastoupení světových značek jako Excalibur, TP, Mission řešil ví, že nemají s ničím problém a pro zákazníka udělají vše, pošlou bezplatně díly a jsou rádi za dobré jméno a renomé.

KOŘENovi díky, že si tuto zkušenost nenechal jen pro sebe a podělil se z ostatními. Těm, budiž toto poslouží jako zkušenost, kde nenakupovat a jak se sebou nenechat orat. 

Myslím, že toto vlákno může posloužit i jako dobrá pomoc při řešení reklamací, se kterými by měli čeští prodejci problém nebo nechuť je řešit.


RE: Zkušenosti s prodejci, vyřizování reklamací, servis atd. - matus-svk - 07-30-2018

Pozitivna skusenost - Zahranicni obchod ARROWFORGE
Po dlhom premyslani a dohadov, som sa rozhodol kupit bulldog 380 s cenami na SR/CZ som bol nemilo prekvapeny... aj bez prislusenstva to vychadzalo viac ako s Nemecka. Nahodou som objavil stranku arrowforge.de a videl tam perfektne ceny dokonca tam bol bulldog za 700e! Bol som velmi prekvapeny (navyse stranka slubuje original prislusenstvo presne tak ako to predavaju v USA/KANADE a ze, obdrzite aj puskohlad ktory je casto so setov vybrani  a predava sa samostane) Obrovske pozitivne hodnotenia (aj co sa reklamacie tyka) ma presvedcily, ze odtial objednam. Napisal som email (nemecky) ci je moznost poslat balik aj na Slovensko, po kratkom case som dostal odpoved, ze to nieje problem, ze postovne bude asi okolo 20e. Kusu som objednal o par dni... a peniaze zaplatil dopredu prevodom. Pri tomto produkte (ako aj inych kusiach,lukoch a inych zbraniach) som musel poslat foto obcianskeho preukazu ako dokaz, ze som plnolety. Na dalsi den som mal na emaily sledovacie cislo balika ktore bolo odoslane kurieskou sluzbou DHL. Po cely cas som bol v kontakte s majtelom/kou obchodu ktory odpovedali na kazdu otazku. Po par dnoch (asi 4) som mal kusu doma, perfektne zabalenu, so zarucnym listom a komplet prislusenstvom vratanie sipov,nalepiek,optiky a zltou paskou na stredovkde.
 
+Rychle dodanie tovaru(rychlejsie ako SR ci CR eschopy)
+komunikacia po cely cas (majtelia ovladaju nemcinu ale aj anglictinu v ktorej casto odpovedaju zahranicnim zakaznikom)
+Super ceny
+/- je uplne zbytocne platit hyenam na SR/CR tak ako vyssie pise KOREN... zahranicie ponuka lepsie sluzby,kvalitu a pristup ako u nas( cest vynimkam)
Neskor spravim recenziu na Rakusky eschop kde su asi najlepsie ceny prislusenstva ake som doteraz videl.


RE: Zkušenosti s prodejci, vyřizování reklamací, servis atd. - KOŘEN - 07-30-2018

Je to na palici, člověk místo aby si užíval střelbu, tak řeší neskutečné chování obchodníka, ale čas si na něho dělám, protože na každou svini se voda vaří  Wink

Ohledně kuše - samozřejmě napíšu dojmy do patřičného vlákna. Chci ji ještě pořádně otestovat - zatím padlo do 50 výstřelů a paráda. Zpracování kuše a detailů je na špičkové úrovni, stejně tak chod zbraně a průběh výstřelu. No však si počtete sami.


RE: Zkušenosti s prodejci, vyřizování reklamací, servis atd. - Jeník - 08-01-2018

Hezké, je vidět, že u nás v té malé zemičkce doopravdy stále nevymřela správná povaha vyje**t s lidmi. Ať jde o prodejce, kteří se hodnosí 15 lety spokojenosti zákazníků, tak i začínající prodejce.
Zajetému prodejci k///.cz celá léta procházela tyto praktika, momentálně již je taková doba, kdy to nemá tolik zapotřebí a zboží dorazí již tak jak má... /také tím, že poptávka po kuších je enormní a zajímá se o to více a více lidí/.

Ať se vrátím k tématu reklamace zboží a vyřízení reklamace ... do mé sbírky se mi povedlo sehnat velmi, ale velmi levně na black friday kuši Horton Legend UltraLite přímo od TenPoit. Kuše po zakoupení nejprve cestovala na Floridu ke známé a pak na mou adresu...
Po rozbalení pecka, krásně zabalená a na první pohled vše tak jak mělo být. Po sestavení jsem ale zjistil, že kuše je osazena optikou bez přísvitu a 1 šíp je zlomený. Ten den rychlej email rovnou do TenPointu - číslo objednávky, fotky jiné optiky a zalomeného šípu - říkal si že se toho nikdo od nich nevšimne či padnu do spamu. Obratem mi od vedení TP přišel email, že se moc omlouvají a prověří situaci ... za 2 dny mi pípla zpráva od známé na Floridě ... máš u nás zase další balík posílám ti ho k tobě ... čekal jsem pouze nějakou reklamní čepici a pár letáků - v krabici jsem ale našel novou již správnou optiku se světelným křížěm a nový balíček se 6 šípy + lístek ať si chybnou novou optiku nechám jako omluvné a přejí hodně zdaruTP.

Docela mi mrzí, že takto nefungují prodejci u nás - bohužel, vemu to i z druhé strany lidé u nás by našli skulinu jak to zneužívat a odrbávat prodejce - začarovaný kruh.


RE: Zkušenosti s prodejci, vyřizování reklamací, servis atd. - Tecumseh - 08-14-2018

Negatívna skúsenosť s supra.cz písal som im niekoľko mailov za dva týždne sa nezmohli na odpoved, totálna ignorácia ...


RE: Zkušenosti s prodejci, vyřizování reklamací, servis atd. - spitamen - 08-14-2018

Možno dovolenkové obdobie...