Hodnocení tématu:
  • 0 Hlas(ů) - 0 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stump a Judo point
#1
Ahoj máte někdo praktickou zkušenost se střelbou se stump hrotama (třeba judo point, nebo gumové stumpy)? Jak dlouho šíp vydrží ty nárazy? Mění to hodně letové vlastnosti šípu?

Uvažuju o tom jako o způsobu jak trénovat střelbu v terénu a nemuset sebou tahat terč. Ale nevím jestli tím neodrovnám moc šípů a jestli to k něčemu bude, jestli pak střelba s terčovým hrotem nebude lítat úplně jinak.
Odpovědět
#2
(01-29-2018, 12:07 AM)benzin Napsal(a): Ahoj máte někdo praktickou zkušenost se střelbou se stump hrotama (třeba judo point, nebo gumové stumpy)? Jak dlouho šíp vydrží ty nárazy? Mění to hodně letové vlastnosti šípu?

Uvažuju o tom jako o způsobu jak trénovat střelbu v terénu a nemuset sebou tahat terč. Ale nevím jestli tím neodrovnám moc šípů a jestli to k něčemu bude, jestli pak střelba s terčovým hrotem nebude lítat úplně jinak.

Ahoj, zařazuji občas stump shooting jako doplněk tréningu v terénu na 3D lukostřelbu. Používám blunty "hammer" viz: https://goo.gl/YpgXs4

I když střílím 3D v kategorii longbow s dřevěnými šípy, na stumping to chce odolné carbony a trochu fištróna, aby to vydrželo víc. Každopádně zlomit se dá všechno. Já používám inzerty z nerezové oceli, ochranné kroužky na trubku vpředu i vzadu, tzv. "collary". Prodává je například Monty (http://www.freebow.cz). Končík musí být nalepený, jinak po nárazu vyskočí. Collar zajistí, že neroztrhne trubku, končík se maximálně zlomí. Collar doporučuji podlepit, ať ho neztratíš. Insert mám aktuálně vlepený tavným lepidlem, ale vnitřek trubky zdrsněn smirkem, jinak po vyladění doporučuji se s tím nepárat a dát tam epoxid, protože náraz do dubového pařezu neustojí nic. Já to doladil na shodnou váhu s dřeváky jen těžiště je trochu jiné, ale to na běžné vzdálenosti nevadí a na stump se střílí většinou na blízko kvůli stromům a taky nutnosti vhodně vybrat cíl (pomoci může dalekohled)

Kroužky nahradí i omotávky zalité do epoxydu. Judo se mi nelíbí, střílím do shnilých pařezů a nevěřím, že bych ty pacičky neulámal po první návštěvě lesa. Gumové by mě asi nebavily, navíc pochybuji, že to pak bude lítat srovnatelně jako terčové hroty. Já mám totiž rád, když se blunt do shnilého kmene zasekne a zabodne a hammery mají háčky, takže se neztratí ani v trávě a tím pádem judo plně nahrazují. Pro velký nedostatek a vysokou cenu těchto hrotů budu ovšem experimentovat i se zabroušenými hroty. Nejodolnější carbon s tradičním maskováním a váhou srovnatelnou s dřeváky je Carbon Express Heritage, který má trubku z křížového carbonu, tedy odolnější, než podélná vlákna většiny ostatních výrobců. 

No a to je asi pro začátek všechno, co mě napadá, když tak se ptej. Žádný šíp nevydrží všechno, ale takto postavená výbava se v podstatě jen drobně opravuje a používá pořád dokola. a že je to sranda, která stojí za to, mrkni:
https://goo.gl/NYHVKG
Odpovědět
#3
(01-29-2018, 12:07 AM)benzin Napsal(a): Ahoj máte někdo praktickou zkušenost se střelbou se stump hrotama (třeba judo point, nebo gumové stumpy)? Jak dlouho šíp vydrží ty nárazy? Mění to hodně letové vlastnosti šípu?

Uvažuju o tom jako o způsobu jak trénovat střelbu v terénu a nemuset sebou tahat terč. Ale nevím jestli tím neodrovnám moc šípů a jestli to k něčemu bude, jestli pak střelba s terčovým hrotem nebude lítat úplně jinak.

To je dobrá otázka. Taky jsem to řešil a řeším protože 99% tréninků máme s holkou ve volné přírodě a neustále ničíme a ztrácíme šípy. Leze to do peněz, což až tak nevadí když to člověka baví, ale určitě každý hledá cestu jak to udělat levněji protože celkově ty náklady na lukostřelbu jsou dost vysoké.
Používám dřeváky ale myslím že není problém s jakýmikoli šípy. Ideální je aby měly sundávací hrot.
U mých dřeváků mám šroubovací 3D hroty 70 až 100 grainů. Hrot sundám a namotám obyčejnou elektrikářskou izolační pásku. Kotouček za 15 až 20 kč je cca na tucet šípů.
odkaz: ]http://www.elektrotechnika-shop.cz/paska-izolacni-15mmx10m-bi-anticor-211-electrix-pracovni-teplota--10-az--85c-60-kvmm[1] mají snad v každých domácích potřebách.
Tu pásku namotám místo hrotu s přesahem 2 až 3 mm. Šípy na fotce mají namotáno cca 30 grainů. Hroty mám většinou 70 grainů, kdybych to chtěl přesnější tak namotám cca 60 grainů omotávky. Je to širší tak to bude mít větší odpor vzduchu, dá se s tím laborovat. Chce to ale zlatnickou váhu, dá se koupit na ebay kolem 100,- kč.
Pak se to dá v pohodě zase odmotat a vrátit 3D hrot.
Na větší libráže (40lb a víc) to ale nemám vyzkoušené. Kdyby to někdo testoval , podělte se o zkušenosti.

[Obrázek: IMG_20180204_181009.jpg]


[Obrázek: IMG_20180204_181348.jpg]
[Obrázek: IMG_20180204_181428.jpg]
Michal Koska - Znojmo
Odpovědět
#4
Moc díky, za zkušenosti. Podle toho co sem četl jinde, tak na stump arrow se hodí jenom karbon nebo dřevo, protože hliník nezapruží a trvale se ohne (což mně štve protože mám doma dvanáct hliíkových šípů, které už jinak nepoužiji). Zkusím vaše zkušenosti použít, díly chci nakoupit z aliexpresu. Po létě pak napíšu, jak sem dopadl já sám.
Odpovědět
#5
Ano hliník se ohýbá snadno. cca 10 až 15 cm od hrotu. dá se to trochu srovnat ale chce to cvik. na stump se hliník fakt nehodí.
uvažoval jsem i o bambusu, ale jak do toho člověk zabředne tak to sežere spoustu času a nakonec i peněz. konponenty beru v česku, jasa archery, proluk.cz, freebow.cz, alexbow.cz apod. na tom se až tak neušetří.
číňani umí vyrobit dobrý věci ale 99" prodejců na aliexpresu a ebay jsou jen překupníci, jde jim jen o to prodat, a je jim fuk jaká je kvalita
Michal Koska - Znojmo
Odpovědět
#6
pár mých zkušeností ... juda plus podobné "blunt" hroty lítají velmi podobně jako terčové. Pokud tedy zachováš váhu hrotu, pochopitelně. Podotýkám, že se bavím o tradičním luku a instinktivní střelbě (nejsem žádný extra střelec .. mám problém trefit i s terčáky :-) )
Pro střílení do pařezů osobně nejraději používám klasická "juda" - tupý hrot s "pacičkama". Do pařezu se to zapíchne a drží (tedy je poznat zásah), jde to v pohodě vyndat (nezapíchne se moc - díky těm packám) .. podotýkám že střílím tradiční reflex o síle většinou 55 až 70lbs. Pokud minu, pak se to opět díky packám neschová pod zem - většinou se to dá bez větších problémů dohledat. V tomto jsou juda lepší než ostatní "tupé verze", které se schovávají mnohem "lépe" .. a tak se hledají mnohem hůře .. ať jde o hroty kupované nebo "domaděly" (různé návleky na terčové hroty apod)

Co se výdrže týká .. je OBROVSKÝ rozdíl mezi hroty kupovanými v USA (říkejme tomu "originály") a sra**ami třeba z Německa .. (Herr Bodnick promine). Zatímco US hrotům ty packy vydrží opravdu hodně .. opravdu ... pokroucené, rovnané, zásah do šutru atd .. a stále tam jsou .. těm německím verzím právě ty packy odcházely velmi brzy .. lámaly se, odpadávaly ... nevím, možná jsem jen měl smůlu .. byly to hroty z jednoho nákupu .. asi 3 balení po třech. 6 jsem jsem zničil během pár dní, právě ty packy odpadaly skoro hned .... zbytek jsem věnoval a nebylo mi to ani líto. US verze mám (z různých nákupů pořád) ...a stále používám ...

Jinak pochopitelně dostává na prdel i ten šíp .. hlavně když se jeden netrefuje úplně přesně ... na stumpy používám hlavně carbon (Easton Trad) ... nestřílel bych ani hliník (ohýbá se) ani dřevěný (dělám si je sám a na tohle je jich fakt škoda). A je třeba vzít v úvahu i křidélka. Já používám peří ... jde to .. ale pokud je mokro .. rosa, po dešti .. mizí to před očima .. stačí pár horších zásahů a z křidélek jsou trosky. Osobně mi to moc nevadí, přelepím, ale je dobré o tom vědět ...

TW

doplněno později .. snad ještě .. pokud jsem pařezový šíp používal opravdu dlouho, po mnoha a mnoha zásazích ze silnějšího luku do tvrdého dřeva se mi někdy stalo, že se začal třepit ten karbon ... na řezu, kde je šroubovaný hrot ... podotýkám, že používám Eston = X Hit inserty, které jsou vlepované dovnitř. Tohle beru jako normální opotřebení šípu .. většinou takový vyhodím .. nebo to jde řešit pomocí tzv. "broadhead ringu" (kroužek-návlek), ale to se používá spíš u kladkových luků ... a to už jsme asi zbytečně v detailech ...
Odpovědět


Přejít na fórum:


Uživatel(é) prohlížející toto téma: 1 host(ů)