07-24-2017, 12:28 PM
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 07-24-2017, 12:29 PM uživatelem CAJ.)
Jistě máš pravdu ve všem, co říkáš, leccos mohu potvrdit i z vlastní zkušenosti.
Přesto se asi shodneme, že se "v kancjé kancóv" jedná o záležitost estetickou. Nebyla by to pro tebe žádná radůstka, kdyby se ti to nakonec nelíbilo.
Já mohu pouze vydávat počet ze svého prožívání, a co se krásy týče, tak to pro mne přínosem není.
Jiná otázka by byla ... a k tomu trochu směřuje můj příspěvek výše, zdaliž není za celou věcí přec jen nějaké funkční zdůvodnění. Např. magické znaky na šípu, tam bych nic nenamítal, protože estetika v takovém případě není relevantní. Pokud střelec má lepší výsledky se symboly pokrytým šípem (nebo tomu přinejmenším věří), tak není o čem se bavit a samozřejmě tam ty magické formulky bude mít, ať to vizuálně vypadá jakkoliv. Analogie s tetováním je, myslím, jasná - to také byl původní význam umisťování symbolů na lidské tělo (tedy kromě značkování majetku v případě otrokyň a otroků).
Ad tradice a kultura:
v dřívějších dobách lidé měli plné zuby přírody, protože byla všude kolem, a proto milovali řvavé barvy a mnohdy přeplácané zdobení, protože to bylo vzácné a jaksi povznášející. My jsme dnes v situaci, kdy naopak chybí prostota, vkus a soudnost.
Nekritické převzetí z jakékoli tradice je v naší situaci vždy pomýlené, a zvláště to platí o tradicích kulturně značně vzdálených. Co přinášela řvavá barevnost chrámů starým Řekům, nebo barokní přeplácanost tehdejším uživatelům, to by asi nepřinášela dnes nám. Lukostřelba má dnes poněkud jinou úlohu než v dobách, kdy se tradice tvořila. Ale jistě ji lze vnímat i folklórně, a tam příslušné vzory patří, bez ohledu na to, zda se mi to líbí, nebo ne.
To ovšem není případ "kroužkovaných" šípů. Tam je to přece pouze a jen estetická snaha... nebo ne?
Přesto se asi shodneme, že se "v kancjé kancóv" jedná o záležitost estetickou. Nebyla by to pro tebe žádná radůstka, kdyby se ti to nakonec nelíbilo.
Já mohu pouze vydávat počet ze svého prožívání, a co se krásy týče, tak to pro mne přínosem není.
Jiná otázka by byla ... a k tomu trochu směřuje můj příspěvek výše, zdaliž není za celou věcí přec jen nějaké funkční zdůvodnění. Např. magické znaky na šípu, tam bych nic nenamítal, protože estetika v takovém případě není relevantní. Pokud střelec má lepší výsledky se symboly pokrytým šípem (nebo tomu přinejmenším věří), tak není o čem se bavit a samozřejmě tam ty magické formulky bude mít, ať to vizuálně vypadá jakkoliv. Analogie s tetováním je, myslím, jasná - to také byl původní význam umisťování symbolů na lidské tělo (tedy kromě značkování majetku v případě otrokyň a otroků).
Ad tradice a kultura:
v dřívějších dobách lidé měli plné zuby přírody, protože byla všude kolem, a proto milovali řvavé barvy a mnohdy přeplácané zdobení, protože to bylo vzácné a jaksi povznášející. My jsme dnes v situaci, kdy naopak chybí prostota, vkus a soudnost.
Nekritické převzetí z jakékoli tradice je v naší situaci vždy pomýlené, a zvláště to platí o tradicích kulturně značně vzdálených. Co přinášela řvavá barevnost chrámů starým Řekům, nebo barokní přeplácanost tehdejším uživatelům, to by asi nepřinášela dnes nám. Lukostřelba má dnes poněkud jinou úlohu než v dobách, kdy se tradice tvořila. Ale jistě ji lze vnímat i folklórně, a tam příslušné vzory patří, bez ohledu na to, zda se mi to líbí, nebo ne.
To ovšem není případ "kroužkovaných" šípů. Tam je to přece pouze a jen estetická snaha... nebo ne?